Fjerne køkkenskab (plads til opvaskemaskine)

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at få fjernet dette skabselement så jeg kan få plads til en opvaskemaskine.

Uden at have forstand på køkkener og deres opbygning er skabet vel skruet fast for oven og forneden, i hhv. bordpladen og soklen - og bør kunne hives ud hvis disse løsnes?

Men hvad med selve soklen? Der er nok ikke nogle løsninger som ikke er destruktive i forhold til denne?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil nok sige, at der er større chance for, at skabet er skruet sammen med sideskabene, end at det er fastgjort i top og bund. Det er ikke almindeligt. 
Det kan også være fastgjort til væggen, og det vil du kunne se i toppen af bagpladen, hvis det er tilfældet.

Kurt B. Andersen
Der er sandsynligvis skruer ud i siden så den hænger sammen med naboskabe. Og sikkert et pr skruer opad, for at fastholde bordplade. 
Så ser jeg godt nok nogle skruer nederst. Så de skal også skrues af. Det kan være at køkkenet står på ben, og at sokkel så er clipset på bagefter. 
Du skal have savet sokkel væk. Det er let at gøre med fuks svans, Husk at beskytte gulvet med f.eks. et tyndt skærebræt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Overvej også en 45 cm bred opvaskemaskine, for at undgå at rive siderne af skabene ud også.
Hvis du kan leve med en mindre opvasker kan du nøjes med at tage hylden ud og sætte en bordopvasker ind.

Har du en udtag i nærheden (husk adapter hvis det ikke er en schuko elelr pindjord kontakt) og ventil der hvor du vil tilslutte til vandforsyningen kan du gøre det hele selv. Hvis du ikke har tilslutningsventil skal du lige haev en aut. VVSer til at montere en (med kontraventil)

Husk aquastop/waterblock på tilførslen (lovpligtigt hvis der ikke er gulvafløb) og drypbakke (lovpligtig hvis det er etageejendom)

Du kan så lave mindre hul i bagbekælning eller så afløb kan monteres på vaskafløb og til vandstilslutning og strøm. Når du monterer afløbet til afløbet fra vasekn så før slangen op i en bue helt op under bordpladen og hold den fast der.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis