Jeg har købt nyt fold op/ned plissegardin.
HIV op/ned mekanismen på det gamle var en snor man trak i for at få gardinet op. Den skulle naturligvis ikke ramme gulvet når gardinet var helt oppe.
Således tænkte jeg også da jeg specificerede trækket på det nye gardin.
Nu er det her, og det viser sig at den tilsvarende funktion her er en ‘uendelig’ kæde, der pga mig konstant hænger ca 10 cm over gulvet.
Jeg har nærkigget den hele vejen, men kan ikke se hvor/hvordan den er samlet.
Jeg kan ikke blot klippe og så samle med en knude e.l., den går nemlig gennem et hjul, og når den er halveret eller deromkring, skal den jo flere gange rundt ved max rejse.
Gode ideer savnes.
Pft
Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍