vurdering af ssd harddiske

Det viste exceel skema viser de diske jeg har liggende, til den maskine der hedder thinkcentre der er ocz disken pt monteret 128gb, der skal med tiden ligges w11 på maskinen men hvilken af de viste viste diske vil være bedst til denne pc.

samsung diskene kan jeg se udfra data at de er stort set end i hurtighed men hvordan er sandisk og kingston disken

der vil blive instaleret office 2019 på maskinen og få andre programmer, der er ingen data på enheden da de er på nas 

og opgradere til w11 har jeg prøvet på en kopi a w10 disken og den endte op på 90 gb hvilket lyder af meget udfra det ikke er de store programmer der er lagt på 

en ren w11 er på 36gb til denne pc uden programmer lagt på.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal vælge som minimum vælge en disk på 256 GB. Gerne en 512 GB. Det er min erfaring, at 128 GB er for lille.
128 GB diske bliver tit installeret i computere for at holde prisen nede. Bagefter skal 128 GB disken så skiftes til en større. Det gøres ved at købe en ny større disk og kopiere fra den gamle til den ny. Min erfaring er, at de forskellige fabrikater er næsten ens.

fase
Min vindows 11 fylder 56 gb
Jeg ville også bruge en af de to største, fx 870EVO. De andre data vil man ikke mærke forskel på.

Der er besværligt at opgradere SSD. Men priserne er meget lave sammenlignet med for få år siden. Man kan få 1 TB for under 600 kr. Så hvis man skal ud og købe, så køb noget der er rigeligt stort.
larsen56 skrev den 26-02-2025 12:40:19

Alle disk er OK.

ja alle er ok, samsung´n på 500  sansung på 500 er ny pakning 

Annonce
Tak for jeres svar, udfra det i skriver skal jeg forstå det som ingen af diskene vil give nogen ulemper hvis vi ser bort fra 128gb diskene 

maskinen thinkcentre er ikke just den hurtigste mht grafik og bruges kun til internet / office og alt det simple ikke noget med tunge programmer det er en i5 med 16gb og lige nu med ocz 128 gb disken i med w10 på
med w10 opgraderet der oplovede jeg det virker som om når der klikkes på en ikon i w11 så skal det gøres flee gange det sker ikke i w10 selvom der er koblet alt unødig ud og renset ud i w11 pre instaleret programmer.

er der nogen grænser i w10 & w11 for hvor meget ledig plads der skal være eller vil den sige det når det nærmer sig, nu bliver der jo ikke gemt noget på den andet primære programmer 

w11 iso filen  er modificeret i Rofus så den kan instaleres incl bitlock er koblet ud 
Du kan godt kører Windows 11 på en PC med 128 GB. Men Windows 11 kan ikke køre på en ældre PC (før 2018) uden at man slår nogle sikkerhedsfunktioner fra. Det kan ikke laves med en almindelig installation.
GodeVen skrev den 26-02-2025 15:20:20

Du kan godt kører Windows 11 på en PC med 128 GB. Men Windows 11 kan ikke køre på en ældre PC (før 2018) uden at man slår nogle sikkerhedsfunktioner fra. Det kan ikke laves med en almindelig installation.

precis og derfor er den også modifceret med rofus til den enkelte pc.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis