Nyt slidlag på fyringsolie?

Mærkelig overskift..., men sagen er at jeg er ved at inddrage dele af et gammelt fyrrum til badeværelse.
Jeg har banket det mere eller mindre løse slidlag af og der, hvor oliefyret i sin tid stod, breder der sig en god gammeldags duft af fyringsolie fra det underliggende terrændæk.
Hvordan får jeg ny beton til at binde på det gamle oliebefængte terrændæk?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eller du har en jordforuening fra utæt rør under jorden, grav indtil lugt forsvinder.
Nej, olien er ikke trængt gennem terrændækket. Der er krybekælder, så det er nemt at se. Jeg vil tro olien stammer fra en sjat fyringsolie på gulvet hver gang der skulle serviceres og skiftes filter mv på fyret gennem de 60 år fyret stod der.  
Det er vanskeligt at få en ordentlig binding mod beton der er forurenet med diesel.
Jeg ville bryde det hele op, grave ud og støbe nyt (giver også mulighed for isolering og gulvvarme).

Der er også en hvis risiko (på trods af vådrumssikring) at du også vil få glæde af stanken af diesel i dit nye badeværelse hvis du ikke i videst muligt omfang får det fjernet.

/BOFH 

Edit: så ikke indlæg med krybekælder

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg ved ikke om du kan bruge det her til noget men..
På værksted når der er spildt diesel kan man hælde benzin på og tænde. Skal gentages nogle gange.
Hav en slukker stående ved.
Mvh.
Mikkel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis