Hej alle jer kyndige mennesker. Jeg har søgt rundt i forskellige debat indlæg, men kan ikke finde noget problem, der passer helt med mit. Tror jeg. Så nu spørger jeg her, i håb om, at der er nogle der kan komme med en kvalificeret forklaring/løsning på problemet 🤞
Problemet er, at der kommer regelmæssige bankelyde fra gulvvarmeshunt (hvad jeg har lært det muligvis hedder - se vedhæftede billeder) i vores bryggers i det hus vi har købt for nyligt. Jeg er kommet frem til at det højst sandsynligt forekommer, når der bliver lukket op og ned for varmt vand ud til de forskellige værelser. Jeg kan tydligt høre og mærke at det kommer direkte fra gulvarmeshunten, når bankelydene er der.
Er der noget jeg kan gøre for få bankelydene til at forsvinde? De kommer jævnligt igennem dagen og aftenen i en varighed af måske 5-15 sekunder.
Har spurgt VVS'er og han siger (uden han har hørt lydene), at de måske kommer fra at gulvarmerørerne giver sig. Men ville det så ikke give bankelyde under gulvene? Det er der nemlig ikke.
Jeg håber virkelig at der er nogle herinde, der har en forklaring og evt. løsning på det. Kan man skifte noget ude ved gulvarmeshunt løsne en skrue ved en holder af shunt eller hvordan?
Er lidt nervøs for at pille for meget ved det derude uden konkret viden om hvad man må/ikke må 😊
Mvh. Peter