Fuldspartling ovenpå filt på badeværelse

Hej alle dygtige gør-det-selv’ere

Vi skal i gang med at renovere badeværelse.
Herunder skal væggene have en opdatering. Jeg håber at kunne skjule de noget tydelig samlinger mellem filten. Mærkelig nok er der båder både vandrette og lodrette samlinger. Derudover små fordybninger og forhøjninger flere steder.

Man vil nok godt kunne redde det ved at spartle, grunde og male. Men jeg tror man ender med at pletspartle 1/3 af væggen før man er færdig.

Så jeg tænkte egentligt jeg ville tage filten ned, fuldspartle gipsvæggen og så nyt filt op.

Men filten sidder simpelthen rigtigt godt fast.
Jeg er bange for at jeg ødelægger gipspladerne.  

Så jeg vil høre om det skulle være noget til hinder for at fuldspartle væggene med vådrumspartel ovenpå den eksisterende filt? Derefter grunde, og nyt filt op?

Er der noget særligt der gør sig gældende fordi det er et badeværelse? Det er ikke i vådzonen.

Mvh
Søren

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  
Ja det kan du sagtens fuldspartle med vådrumsspartel, slib evt. de værste ujævnheder først.

Jeg ville vælge rullespartel til vådrum, så får man et pænt jævnt lag, der er nem at trække ud med en bred spartel. Så bliver der minimal slibearbejde efterfølgende.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej je_ns

Tusind tak for svar. Og tippet om  rullespartel.

Så er det vist bare i gang 😀
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også