Hejsa,
I forbindelse med renovering af vores badeværelse vil vi gerne fjerne et rør.
Der er tale om et afløbsrør/kloakrør som fungerer som udluftning af kloak. Vi kan forstå at det er for at der ikke siver kloakluft op af afløb/toilet ved overtryk.
Vi havde en kloakmand ude for at flytte et andet kloakrør og spurgte ind til om vi kunne fjerne det. Han gav ikke et tydeligt svar, men sagde at han selv havde fjernet det i hans hus. En google fortalte os det med overtryk.
Men spørgsmålet er om det overhovedet er muligt at der sker overtryk. For vi har 3 kloakdæksler langs vores hus. Den ene er en firkantet dæksel hvor rottespær er monteret igennem. Den slutter jo ikke helt tæt og overtryk vil vel sive ud der?
Herudover har vi minimum 2 runde dæksler også som er med huller i.
Se billeder.
Hvad tænker I?
På forhånd tak