Proplem med dykkerpistol

jeg har en air mounty dykkerpistol men jeg har et proplem med and når jeg skyder søm i så sidder sømmet en halv centimeter over træet så man selv skal hamre den ned til sidst. er der en løsning på det?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bliver den ordentligt smurt?
Hvis du har virksom tågesmøring, må du prøve med højere tryk.
Når du tager alle søm ud og trykker på aftrækkeren, bliver slagstiften så synlig?
Velkommen på siden  
Hvis du ikke har en tågesmøre monteret, og den ikke er smurt længe, så giv den 2-3 dråber olie ind i luft niplen hvor trykluften tilsuttes, og se om det hjælper, og gentag efter behov.

Normalt har trykluftværktøj det bedst med omkring 6 bars tryk, men er det ikke nok til at slå dykkerne helt i så må du jo skrue op til det passer.

Hvis du har en lang tynd slange fra kompressor til pistolen kan det også sænke effektiviteten, især er spiralslanger ofte dårlige til at levere større mængder luft.

Vi prøver igen, i morgen --
Man kan godt undvære tågesmørren, hvis man afmonterer luften og drypper olie i niplen. Første gang skal den have nogle dråber og derefter skal den have en dråbe olie for hver 25-50 søm.  
jeg bruger en tryklufts slange på diameter med en have slange og jeg bruger 6-7 bar, og jeg er ikke sikker med hvad en slagstift er men hvis man trykker for hårdt ned inden man trykker kommer der et grimt mærke i træet
Annonce
Skru op for trykket indtil dykkeren kommer helt i. Er 6 bar ikke nok må du hæve trykket. Om 6 bar er passende kan ingen herinde svare på uden at kende størrelsen på dykkerne og materialet de skal slås i.

En kvalitets sømpistol kan skyde 1000 vis af søm i stort set uden at blive smurt. Mine Tjep og Paslode sømpistoler får 2-3 dråber olie inden brug og giver aldrig problemer.

Slagstiften er i øvrigt den del af sømpistolen der slår sømmet i.

Selvbygger med stort S. 
tak det prøver jeg

Kom til at tænke på jeg har faktisk en Air Mounty der både kan skyde dykkere og klammer.
Den virker ok til klammerne, men dykkerne det dur den ikke til.

(Købte en brugt Tjep på DBA, til dykkere den virker 100 % )

Vi prøver igen, i morgen --
så har vi den samme air mounty :) er der nogen der ved om man kan fikse det mærke som slagstiften laver i træet nogen gange?

Ja, man kan slibe noget af slagstiften.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis