Produkt til udjævning af niveauforskelle på nymalet væg

I forbindelse med maling af væggene på mit badeværelse har jeg begået en fejl: Før jeg gik i gang med at male, undlod jeg at slibe de farveprøver ned, som jeg tidligere havde påført væggene. 

Der er nu opstået en synlig niveauforskel, hvor firkanterne fra farveprøverne tydeligt træder frem gennem det nye lag maling. Jeg har forsøgt at slibe overgangen væk, men da der er brugt vådrumsmaling, er det svært at få en jævn overflade.

Er der en effektiv metode til at udjævne niveauforskellene, nu hvor første lag maling allerede er påført?
- Vil flere lag maling kunne dække ujævnhederne?
- Findes der et produkt, der kan udjævne overfladen, inden jeg maler igen?
- Er det nødvendigt at spartle niveauforskellen væk?Jeg vil sætte stor pris på gode råd til den bedste løsning.

Håber, der er noget at gøre :) Vil sætte stor pris på ​forslag og erfaringer. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må slibe det ned med en maskine. Excentersliber eller rystepudser.
Eller hvis det kun er det som på billedet,  en slibeklods. 
Det tager lidt tid med slibeklodsen, men det er det sidste du skal slibe ned, så du får et pænt resultat.

Brug en lommelygte og lys på det fra siden, så du kan se alle ujævnheder, om du har fjernet det hele. 
Mange tak for dit forslag. Jeg har forsøgt at slibe det ned med en excentersliber, men vådrumsmalingen er meget svært at slibe i. Jeg har forsøgt med forskelle korn.

Kunne det være en løsning at komme lidt letvægtsfilla på, slibe det jævnt, pletmale og så give hele væggen et nyt lag maling?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også