Pudsning af leca

Hej.
Skal til at pudse udvendig skalmur opført i lecablokke.
De er opmuret med en sand/cement blanding.
Er kommet lidt i vildrede efter at have snakket med et par murere. Nogle mener jeg skal pudse blokkene med en sand/cement blanding blot noget svagere end den blanding jeg har brugt til at mure med, andre mener jeg sagtens kan bruge en traditionel mørtel blanding?

Har i nogle gode råd til hvad giver det mest holdbare resultat?
Og vil i putte net i så man minimerer eventuelle revner?

Vh Tønnesen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gjorde det med cement og sand. Fint resultat.
Gav dem et udkast fliseklæb først dog.
Også efterfølgende 1 xcement med ca 5 x sand.

-Torhen

Okay. Så ingen net? Hvor tykt et pudslag og af hvor mange gange?

Jeg har muret med en blanding på ca 1/3.
Tænkte selv en sand og cement blanding på 1/6, ville det være ok?

Men er i tvivl om grunden til at nogle vælger mørtel så muren kan ånde? Det kan den jo ikke med en sand/cement puds.
Men burde det ikke være være ligegyldigt om skalmuren kan ånde eller ej?
Man kan vel altid bruge net, men nej det var ikke nødvendigt her, men var også kun Sokkel. 
https://www.byggematerialer.dk/saint-gobain-weber/facade-og-mur/produkt.html

Du kan se vejledninger her. Jeg kan se det er skalmur, der kan jeg.måske godt forstå valg af kalk mørtel, så det kan godt være du venter ift mit svar
Men du kan også ringe til Weber de plejer at være flinke eller satse på et mere kompent svar kommer her 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis