Reperation af store huller i væg

Jeg har pillet vores tv ned af væggen (købt nyt), hvilket dels har resulteret i et stort hul efter en skrue/rawlplug, dels et endnu større hul, pga. fjernet Apple TV monteret med dobbeltklæbende tape (gør aldrig det!).

Væggen er umiddelbart af puds? og derudover sandspartlet med glasvæv. 

Det lille hul er ca. 10x10 cm. og op imod 1,5 cm. dybt. Det store hul ca. 20 x 20 cm. og op imod 1 cm. dybt.

Nogle bud på, hvad jeg lave reparationen med? Megafiller? Er bange for, at det er for dybt til kun sandspartel.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvid du er bange for at det er for dybt, til det du har eller gerne vil købe, laver du det blot af flere gange, Sørg blot for at det er tørst inden du giver næste lag. Ud fra billerne ligner det at du kan bruge hvilken som helst spartel eller filler, hvis du gør det af to gange.

Denne her kunne være et bud på en nem løsning ​link​​​

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 23-02-2025 18:07:13

Denne her kunne være et bud på en nem løsning link

Rigtig tolket, Jens - jeg er nemlig ude efter nemme løsninger. Det der tiltaler mig ved letvægtsfilleren er, at den er hvid - og kan lægges tykt.. Der står at den ikke skal slibes, men kan den slibes?

Selvom den kan klare dybe revner, vil jeg anbefale at du giver den to gange, så det sidste lag ikke er ret tykt. Det giver det pæneste resultat. Hvis du bruger en bred spartel til den sidste gang, kan du nøjes med en let håndslibning.  
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også