Flex ventilationsrør

Hej

Mit ventilationsanlæg støjer lidt i et par rum, og jeg tror brugen af hvide 100mm og 125mm plastslanger et par steder i rørføringen er en del af forklaringen. 

Spørgsmålet er nu, om en udskiftning til denne type, kan gøre en forskel? Og om det er en flexslange, der egner sig til ventilation? 

https://www.ventigo.dk/da_DK/p/sonodec-akustisk-termisk-isoleret-125-mm-ventilationsslange-1-meter/8924/

Jeg har brug for noget, der kan spændes om spirorør med et spændebånd.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flex ​tæller kun positivt på et område, nemlig nem montering. På alle andre områder tæller det negativt.
Få det skiftet ud med rør snarest muligt. 
Det må være muligt at samle i forbindelse med de eksisterende samlinger på rørene. 

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Tak for det. Jeg har købt to meter af den linkede slange, så vil jeg se, om det gør en forskel. Ellers går jeg nok efter fast rør, men der skal en del forskellige bøjninger til, for at få det til at gå op
Det er selvfølgelig op til dig. Jeg ville bruge fast rør Uanset bøvlet med at få bøjninger m.m. til at passe.
Der vil være lige så meget tryktab ved den linkede slange. Du vil nok opleve mindre støj, men det er ikke fordi du får fjernet årsagen til støjen.
Det svarer lidt til at æde piller pga en splint i fingeren, i stedet for at fjerne splinten.

Ok, tak. 

Hvis jeg nu skal lave det i fast rør, kan du så se om jeg har overset noget her? Mon ikke jeg kan justere tilpasningen mellem de to rør, der skal forbindes, med 2 bøjninger i 30*? Eller skal jeg ned i 15*? Der er 5-8 cm ​højdeforskel på rør-enderne.

Det er 2 stk 100mm og 2 stk 125mm flexslanger, der skal skiftes.

https://billigventilation.dk/sendt-kurv/L3SQ3W
Det vil da være en fin start. Kan ikke sige mere ud fra dit billede.
Men det var nok noget lignende jeg ville lægge ud med. Så må virkeligheden jo vise om der skal justeres lidt. Rørene kan vel også overtales til at give sig en smule.

Så har jeg skiftet til fast rør på tilluft. Mangler lige en stump 100mm ​rør til fraluft.

Som ​det kan ses, er rør og bøjninger ikke skubbet helt sammen, det var den eneste måde jeg kunne samle det på. Gummilisterne er dog dækket alle steder. Kan det godkendes? Og hvis ikke, hvad gøre jeg så? Jeg kan ikke flytte de to rørender, der skal samles.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis