Dør til smarthome

Jeg har efterhånden indset at min nuværende plasticdør ikke kan integreres med den smarthome lås jeg gerne vil have, så jeg skal have fundet en anden dør.

Vores alarmsystem kan integreres med Yale Doorman L3S låsen, så det er den jeg går efter.

Har forsøgt at snakke med et par firmaer der laver døre, det har været en blandet landhandel der gik lige fra "Det aner vi ikke noget om" over "Vi sælger slet ikke til slutbrugere" og til sidst "Du kan købe en dør af os til 8000 kroner og så selv finde ud af at skifte en pasvilstang, for vi leverer kun med det rette hardware, hvis du også køber låsen af os....men ellers kan vi for kun 12.000 kroner oveni, sørge for at levere den med sådan en Yale" (Altså så døren stiger fra 8000 til 20000 fordi de monterer det)

Er der nogen der kender til et firma som kan levere en hoveddør som er forberedt til sådan en lås, eller et firma som IKKE skal have 12.000 for at levere døren med en lås til 3500 Kroner sådan groft sagt. (Og den stang)

Havde dem som kunne levere en dør til 8000 nu tilbudt mig at døren med det der pasvilstang og lås kostede 5000 ekstra så var jeg nok sprunget på, men 12.000 for en 3500 kroners lås og så den der stang, det er jeg godt nok for meget nordjyde til at ville betale.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
https://yalehome.se/dk/yale-doorman-l3s/
"Passer til de fleste danske yderdøre med 50 mm dorndybde og standard dørfatning."

Er det ikke bare det du skal bruge? Yale må jo kunen fortælle hvilke specifikationer døren skal have for at passe. Yale laver udstyr til døre. Det er ikek førfabrikanterne der laver udstyr til Yale. SÅ tænker det er Yale de rkan komem emd den nødvendige information.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
buller27 skrev den 23-02-2025 19:12:15

https://yalehome.se/dk/yale-doorman-l3s/
"Passer til de fleste danske yderdøre med 50 mm dorndybde og standard dørfatning."

Er det ikke bare det du skal bruge? Yale må jo kunen fortælle hvilke specifikationer døren skal have for at passe. Yale laver udstyr til døre. Det er ikek førfabrikanterne der laver udstyr til Yale. SÅ tænker det er Yale de rkan komem emd den nødvendige information.

Jo bestemt, ville bare foretrække at købe hos et firma som bekræftede at det ville virke, så jeg ikke smider 10.000 for en dør som så er inkompatibel når det kommer til stykket så derfor tænkte jeg om nogen havde købt hos et firma som vidste hvad det de sælger kan. 

Medmindre man har en kraftig dør fx med jernramme, skal man bruge en MLP låsekasse, hvis man vil sikre at døren er tæt.  

Det er vigtigt at vide, om den elektroniske lås kan trække trepunkts-låsen (MLP) til, hvis man ønsker at automatisere låsningen. Man kan ikke være sikker på, at en håndværker trækker op i håndtaget inden han går.

Jeg prøvede en gang at montere en Danalock V3 på en gammel dør. Det duede slet ikke, da døren nogle gange skulle trækkes ekstra til for at kunne låses.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis