Fjerne skalmur

Er er der nogen her inde, der ved om man kan fjerne sin skalmur og bygge op i Ytong plader samt isolering og derefter få pudset hele huset, vores murstens facade har det ikke alt for godt, og det er en skalmur med kun 4 cm luft indtil bagmuren, (der er ikke isolering, så vi har meget kolde vægge), skalmuren er ikke bærende, så er der nogen her der ved om det muligt at fjerne den, også lime Ytong plader på den eksisterende inder mur, og derefter smide bats på også få det pudset op ?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor ikke bare isolere direkte udenpå skalmuren?

Selvbygger med stort S. 
fordi der er en del steder, hvor muren ikke sidder fast til inder muren mere, så hvis man hiver i muren falder det ud, desværre
Det kan man godt. Men du skal nok tage et stykke ad gangen, da stabiliteten i muren udgøres af begge dele af dobbelt muren.
Men der er også nogle murbinder systemer hvos du borer helt ind til inder mur, og så hamrer en murbinder ind sammen med en rawlplugs. På den måde kan du jo stabilisere muren, hvilken jeg tror er meget nemmere end at lave helt ny mur.
Isolering skal så net pudses bagefter, og måske skal vinduer flyttes ud, for at det kommer til at se ordentlig ud.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
okay, lyder lidt omstændigt, jeg må lige forhøre mig med en mure om hvilken løsning der er bedst, tak for svarene :)
Det er bestemt også besværligt at tage muren ned og opbygge en ny. Her skal der også bores murbindere ind. 
Det er "bare" at bore med et langt bor og så banke murbinder ind. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Nu skriver du skalmur, det kalder man også de tynde 2-3 cm tykke mursten,der limes uden på en mur, så det ligner en murstensvæg, er det dem du har skal de bare væk, du har ingen funktion ud over at være til pynt.

Men er det en "rigtig" murstensvæg der er ca 11 cm tyk, er det straks mere besværligt..

Vi prøver igen, i morgen --
Hvad med at komme med mere relevant information, inden "tråden" kører helt af sporet?

Er det et typehus du har, samt alder af hus?
Hvad består Inder muren af, samt tykkelse?
Foto af skalmuren?
Hvor tyk er skalmuren?
Er du klar over hvor lidt Ytong plader isolerer i forhold til andre materialer?
Du skriver: skalmur med kun 4 cm luft indtil bagmuren, og uden isolering. Er du klar over ​at det er meget atypisk?
Jeg takker for jeres svar, men af tidligere svar vurdere jeg, at det ikke er en lav det selv opgave, og har i den forbindelse taget fat i et murefirma :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis