Afløbsstudse i flertal

Hej,

Jeg har en udfordring med afløbsslangen.

Jeg har et vaskerum med behov for afløb til følgende:

1. Kondensslange fra vandvarmer
2. To stk slanger fra overtryksventiler 
3. To slanger fra afkalkningsanlæg 
4. Afløb fra vask 
5 . Afløb fra vaskemaskine 
6. Afløb fra tørretumbler 

Er der nogen, andre end min egen autoriserede vvs'er, der har smarte ideer til hvordan alle disse slanger kobles på afløb. Jeg har vandlåsen i rist i gulvet.

Tak 

Christian 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kommer det jo lidt an på hvordan de seks og gulvafløbet(antager jeg det er) er fordelt i rummet.
1, 2, 3 og 6 er jo afløb uden volumen. Dvs de uden problemer kan kobles sammen og påkobles afløbsrør efter vandlås.
4 og 5 er ‘kortvarige’ men med en vis volumen, og kan forekomme samtidigt. Normalt vil man ikke have skrupler ved at koble dem på fælles afløb/vandlås.
Men placeringerne kommer til at bestemme en masse.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak, ja alle delene står på række, og skal egentlig have afløbsstuds i samme område 
Sæt et standard afløb med vandlås under vasken, køb den version hvor der kan tilkobles vaskemaskine.
Længst nede på afløb fra vask og vaskemaskine ville jeg montere et y-rør hvor de andre fire kan kommes i tilløb 2. Der er sikkert ikke plads til alle fire i den ene gren, man kan så sætte to stk y-rør over hinanden.
For at de fire tilkoblinger skal fungere kræver det at kilden ligger over tilkoblingen, det tænker jeg at de gør.
Jeg kan dog være i tvivl om tørretumbleren, medmindre den står på vaskemaskinen. Slut derfor den til det nederste y, og se om det fungerer(evt. ved først at montere den udvendig, fastholdt med en strip så du kan se om det er fungerer).

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis