Kære kloge mennesker,
Jeg søger lidt sparring omkring et hus jeg er ved at handle.
Boligen har en gammel sætningsskade på en ydervæg der er underfunderet for 20 år siden.
Byggesagkyndige har vurderet at skaden stadig udvikler sig.
For nuværende læner muren sig udad - ikke voldsomt, men nok til at man kan se det med det blotte øje. Dette er mest tydeligt i toppen af muren, hvor der også er et mellemrum mellem mur og tagkonstruktionen (fladt tag der flugter med ydervæggene).
Min bekymring går på, hvor omfattende dette vil være at udbedre.
Jeg har svært ved at finde information på nettet om, hvordan man udbedrer en ydermur der læner sig udad.
Muren er 8m.
Lad mig endelig høre om i har nogen inputs eller overvejelser omkring det.