Ny induktionsplade og kraftstik

Hej

Vi skal have installeret en Siemens induktionsplade, hvor der blot medfølger løse ledninger med. Vi har allerede en stikkontakt til kraftstik på væggen, som den gamle ovn brugte.

Kan jeg selv installere induktionspladen, eller er det bedst jeg lader installatør om det?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det må du ikke selv installere. Du skal have en autoriseret elinstallatør til at montere ledningen i hhv kogepladen efter korrekt diagram og i en Dansk kraftstikprop. Når det så er monteret kan du selv hive stikproppen ud af udtaget når du har brug for det.

Stikproppen som installatøren monterer kan du selv købe. Det er sådan en her koster 70 kr i flere butikker da eisntalaltøren sikkert vil have flere penge for den:
LK Flerpolet vinklet stikprop, 3P+N+J, Hvid.

Vær opmærksom på at den samme kraft-stikkontakt på billedet sandsynligvis skal bruges til indbygningsovnen (jeg går her ud fra i har 3 faser til rådighed i stikkontakten). Medmindre i får elektriker til at trække et schuko stikkontakt fra samme sted da ovnen typisk kommer med stikprop og kun bruger 1 fase hvor kogepladen bruger 2.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Hvad med stikket på kablet til den gamle ovn - kan det ikke genbruges. Prøv at afmontere dækslet på det gamle stik, og tag et billede. Tag også et billede af ledningerne i den ene ende af det nye kabel, og tag et billede af tilslutningsdiagrammet til din nye induktionskogeplade. Når vi har disse billeder, kan vi sikkert hjælpe dig videre

Søren O
Og i mellemtiden kan du gøre rent ​

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis