Vores hus fra 1961 trænger til en opfriskning af murværket, og vi havde egentlig planlagt at få ordnet fugerne inden for de næste par år. Nu er jeg dog blevet i tvivl, om det er den bedste løsning, eller om jeg i stedet selv bør reparere de mest slidte steder og overveje at beklæde huset med et andet materiale. For fire år siden fik vi nye døre og vinduer, og hvis vi vælger en træbeklædning, er jeg lidt bekymret for, at den ekstra tykkelse vil få dørene og vinduerne til at se “indsunkne” ud.
Et alternativ kunne være at få murværket renset og derefter fuget, i håb om at det vil give huset et pænere udtryk. Jeg er dog ikke sikker på, at vandskuring er den rette løsning i vores tilfælde.
Hvad tænker I? Er det realistisk at få murværket til at se flot ud igen, eller bør jeg se mig om efter andre løsninger?