Indbygningsspot i badeværelse

Hej LDS'ere

Jeg vil gerne eftermontere indbygningsspots i mit badeværelse hvor der er gipsloft. Er det noget som vil kunne lade sig gøre at eftermontere eller bliver det nødt til at blive et helt nyt loft?

Min plan var at bore hullerne til de 4 spots (ét i hvert hjørne) og så trække snor så jeg kan få en elektriker forbi til selve kablerne, men jeg kan simpelthen ikke hitte ud af hvordan jeg får trukket snorene. Jeg overvejer at skære et 20x20 firkantet hul i midten så jeg har noget plads at arbejde med. Men så skal jeg jo også til at reparere det bagefter.

Malertape stykkerne på mit billede viser nogle af gipsskruerne som jeg har fundet med en magnet for at have en idé om de tværgående brædder.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Elektrikeren kan trække kablerne igennem med en søgefjeder stort set uanset hvordan din forskalling ligger. Lad bare elektrikeren bore de 4 huller selv.

På billedet ser det ud som om den nuværende installation er lavet uden loftsdåse, hvilket ikke er lovligt. Så det skal naturligvis lovliggøres først.
Derudover er det da den mest sindsyge anvendelse af en gennemgangsafbryder til loftslyset.😳

Selvbygger med stort S. 
Tak for svar. Der er faktisk en loftdåse - den er bare trykket op så jeg kunne se lidt nærmere der oppe.

Hullet i midten (til nuværende midlertidige meget kreative installation), hvordan ville du lappe det og kan det gøres uden at skulle male hele loftet igen? min plan er nemlig at ikke have noget spot i midten, så det ville jeg lappe når elektrikeren har gjort sin del.
Nu ved jeg ikke hvad der er af forskalling mv, men er der frit, kam man bruge to kraftige neodym magneter, man binder en snor i den ene og ligger op over beklædningen, så trækken man den anden hen under loftet..

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også