Kondensatpumpe køre meget kort

Hej.

Jeg har et gasfyr med en kondensatpumpe til at pumpe vand væk da der ikke er kloak afløb ved fyret. Pumpen er nu begyndt at køre meget kort af gangen. Selve pumpen virker fint, men jeg tror det er den lille vippe kontakt der bliver aktiveret af en flyder i tanken, der driller. Hvis jeg manuelt løfter flyderen aktiverer den fint pumpen og køre til jeg slipper den igen. Men når den bliver løftet af vandet bliver den aktiveret bare af den mindste stigning i talen og pumper så i et sekund og slukker så fordi vandstanden bliver for lav. jeg tænker den bliver aktiveret for tidligt. Hvad tænker panelet? Kan jeg få sådan en kontrakt eller er det hele pumpen der skal skiftes?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at flytte nederste aktivering lidt længere ned, og måske det øverste lidt op. Dog ikke så meget at niveauet i sumpen kommer under pumpens indløb.

fase
Den nederste kan ikke flyttes længere ned da der er en låsering som den ligger på. Desværre.
Du må kigge på hvad der sker. Fyld manuel lige så stille vand på. Måske er det stangen der påvirker armen til switch- 
Så kan då måske give den lidt symaskine olie eller andet tynd olie. . . 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis