Udskiftning af toilet med P-Lås

Jeg overvejer at sætte et nyt toilet op, jeg bor i høj stue og har derfor P-lås med et stykke rør der går fra toilettet ind i flisevæg.
Mit badeværelse og køkken ligger op af hinanden med hulrum i væggen mellem dem, hvor både afløbsrør og stige strenge løber og jeg kan derfor se ind til rørene via mit køkkenskab under min vask.
Jeg kan se at det afløbsrør der går ud til toilettet, ikke er helt tætnet med cement rundt om røret i væggen, så der er ca. 5 cm i bredden rundt om røret der kun er fliser, hvor resten af bag væggen er beklædt med cement.
For at fjerne det gamle toilet, skal det jo trækkes ud af det rør der går fra toilettet og ind i væggen, men risikere jeg så ikke at fliserne bliver revet med nu da der ikke er cement på hele bagsiden af fliserne der hvor røret går ind ? 
For man skal vel trække en del for at få løsnet toilettet fra det lille rør der går ind i væggen tænker jeg :)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det vil være en risiko. Men det kommer jo an på om du kan skrabe fugen ud rundt om røret. Er det en blød fuge skæres den væk. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
@ev elnand
Hvilken fuge mener du ? Den stup rør der går fra væg til toilet skal jo ikke fjernes, så er det fugen rundt om røret ind til toilettet du mener ?
Nogen har nævnt at det er normalt at man ikke cementerer helt rundt om røret der er i væggen.
Hvis fugen mellem toilet og muffen i væggen er en hård fuge(eks cement), kunne du slå toilettet i stykker, så du nemmere kan komme til at fjerne fugen bagefter. Måske med en multicutter eller forsigtigt med hammer og mejsel.

Bare kald mig BBB 
Jeg kan ikke se hvordan det ser ud, men efter din forklaring så dæmrer det lidt-
Har du mulighed for at få noget cement blanding bag fliser, f.eks. fra køkkensiden så vil det det styrke fliserne. 
Det kunne være mørtel med lidt cement i, ​

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis