Radiator- der kommer ikke varmt vand ud i den

Hej. Jeg har en radiator i kælderen. Den har ikke været tilsluttet formentlig i 10 år. Der er varme i de øvrige radiatorer i kælderen (rummet ved siden af).

Jeg har prøvet at skifte de to Fjvr - ventiler, men lige lidt hjælper det. Nogen der har nogle forslag / råd.
Den er tilkoblet i venstre side nu.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du luftet den ud i toppen?

Elektronikteknikeren
Radiatoren skal både tilsluttes fremløb og retur. På de billeder du viser er den i hvert fald ikke tilsluttet rigtigt da kun returen er monteret. Eller er der noget jeg misforstår?

Selvbygger med stort S. 
njs skrev den 09-05-2025 06:59:41

Kan hænge i ventilen (sidde fast) - det hjælper at slå på siden/undersiden af ventilen. Alternativet er at skifte ventilen.

https://www.youtube.com/watch?v=XOCiScLf6H4

Mage ti vrøvl skal man lede efter undtagen på facebook. Skru pakdåsen ud og motioner ventilen med et stumpt instrument og mærk, om der strømmer vand gennem radiatoren.

Til trådstarter. kunne du ikke vise et billede af tilslutningerne på radiatoren, som de er nu. Dine billeder viser sikkert ikke tilslutningerne, som de er nu. 

fase
Havde overset svar. Men her er som den står nu 
Annonce

Vedhæftede filer:
Har du fået varme på radiatoren? Efter dit billed at se er det en returventil. der reagerer på reurtemperaturen.

fase
Nej det har jeg ikke
Kommer der vand ud når du åbner for udluftningsventilen? ​
ja, men bare koldt vand
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere