Jeg står med en drejebænk med en motor, hvor ledningen mangler, dvs. jeg kan ikke se hvordan, det var forbundet, da den sidst har kørt.
Er ny mht. motorer så prøvede at læse om stjerne- og trekantkobling, men alt den info jeg fandt handlede om ,hvordan man med tre faser kobler motoren, så er i tvivl fordi det kun er en fase.
Som jeg læser typepladen så skal der kun bruges 1 fase, 230v, og at den understøtter både trekant og stjernekobling?
Af klemkassen
W2 U2 V2
U1 V1 W1
ser det ud til, at der mangler en laske imellem V2 og W1, for at det er en trekantkobling.
Desuden mangler en møtrik på W1 mens møtrikker på W2 og U2 sidder løs.
De sidste tre møtrikker (U1, V1, V2) sidder fast og derfor antager jeg, at de ikke har været rørt da ledningen er taget af.
Så mangler jeg en laske, og hvordan skal jeg sætte ledningerne fase, nul og jord?
På forhånd tak til alle med indput