Lukning af brændeovn

Hejsa. 
Vi har et gammelt hus fra 76 med en brændeovn som vi aldrig bruger. Vi mener derfor godt at den væg kunne bruges mere hensigtsmæssigt og har derfor et ønske om at fjerne den og mure hullet til efter den samt hullet ved siden af. 

Men... tænker ikke det er tilladt bare at hive den ud og mure til. Der må være noget reglement i forhold til den gamle skorsten. Vi har ikke noget ønske om at fjerne den gamle skorsten medmindre dette kræves ifølge et eller andet. 

Skal helst bare være nemmest og billigst. 

Så.. hvad er den korrekte måde at gøre det på? Hvis fagpersoner er påkrævede, er det så en murer eller? 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
giv skorstensfejeren besked , da det er ham skal registrere det, så i ikke kommer til at betale for rensning fremover
og så er det  bare at murre den til
vil nok også være en god ide at lukke i toppen med en flise elig , men det kan i få bedre råd om fra skorstensfejeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis