Hejsa.
Vi har et gammelt hus fra 76 med en brændeovn som vi aldrig bruger. Vi mener derfor godt at den væg kunne bruges mere hensigtsmæssigt og har derfor et ønske om at fjerne den og mure hullet til efter den samt hullet ved siden af.
Men... tænker ikke det er tilladt bare at hive den ud og mure til. Der må være noget reglement i forhold til den gamle skorsten. Vi har ikke noget ønske om at fjerne den gamle skorsten medmindre dette kræves ifølge et eller andet.
Skal helst bare være nemmest og billigst.
Så.. hvad er den korrekte måde at gøre det på? Hvis fagpersoner er påkrævede, er det så en murer eller?