El til spejl med lys

Hej🙂

Jeg har de installationer som i kan se pÄ billederne.

Kan jeg klippe det sorte stik af pÄ spejlet og samle den brune og blÄ ledning fra spejlets sorte ledning med den blÄ og brune fra installations kablet, der kommer ud af vÊggen ?

Derefter tilslutte det blĂ„ og brune kabel fra installationskablets modsatte ende i afbryderen ved stikkontakten? 
7 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan du godt,men det er ikke lovligt bare at samle det med kablet der kommer ud af vĂŠgen, der skal vĂŠre en "dĂ„se" i vĂŠgen og  et lampeudtag.

Vi prĂžver igen, i morgen --
Mange tak for svar! 

MÄ jeg godt selv installere sÄdan en forfradÄse og et lameudtag?

Jeg tÊnker det er sÄdan en lÞsning her du har i tankerne?

En forfra dĂ„se i vĂŠggen, sĂ„ er det ok at samle med muffer, nĂ„r det er en enkelt fast monteret lampe ( spejl ) det drejer sig om. 
Kablet skal monteres med den brune i afbryderens >pil ud < og den blÄ nede i stikkontakten ved den blÄ klemme.
Det er fast installation er derfor er det elektriker arbejde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svaret @ev elmand.

Jeg har en blĂ„ forfradĂ„se, der passer i hullet, jeg selv kan sĂŠtte i. :)  

Jeg har fĂ„et kontakt til en lokal elektriker, som kan komme ud og lave det pĂ„ torsdag. Hvis jeg har forstĂ„et det korrekt, sĂ„ er det et spĂžrgsmĂ„l om at sĂŠtte ledningerne i de rigtige steder i stikkontakt og "muffer" eller lampeudtag. Jeg synes blot det virker sĂ„ simpelt at det burde jeg godt selv kunne klare. ​

JackSkovbo skrev den 14-02-2025 12:24:38
Jeg synes blot det virker sÄ simpelt at det burde jeg godt selv kunne klare.

Det er det ogsÄ, og det kan du sikkert godt. Men du spurgte om du mÄ, og der er reglerne helt klare idet du ikke mÄ lave arbejde pÄ den faste installation uden autorisation.

Annonce
Jeg har naturligvis ikke taget stilling til dine evner, men blot svaret pĂ„ dit spĂžrgsmĂ„l. 
Nogen gange mĂ„ man undlade at spĂžrge  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg er helt med gutter 🙂

Jeg takker for hjĂŠlpen. 
 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og fÄ fordele

Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis