Afbryde ventilator Silent 100

Hej, jeg har sådan en Silent 100 ventilator i et badeværelse, der ikke benyttes. 

Alligevel går blæseren igang, selv om den er indstillet til starte ved en luftfugtighed på 80.

Og uanset om den hedder silent, så larmer den helt afsindigt alligevel.

Er der en måde jeg kan slå den helt fra, indtil jeg kan få en elektriker ud og se på hvad der er galt?

Mange tak for altid god hjælp her. 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvordan den er tilsluttet, men du kan tage dækslet af ventilatoren, og så skrue de 3 tynde ledninger af i muffen, altsår de ledninger der går ind til selve ventilatoren,,¨

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svaret. Det ser desværre lidt anderledes ud hos mig 
Det letteste er vist at tage 230v fra hvor der står L og N. Sluk gruppen, fjern dækslet, tag ledningerne ud og sæt et par muffer på. Tænd gruppen igen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Kan du ikke tage dækslet af hvor ledningerne går ind, så du kan afmontere ledningerne der.
Du kan og så afmontere en af ledningerne hvor ventilatoren er tilsluttet, ofte i et loftudtag.

Vi prøver igen, i morgen --
JohnLarsen skrev den 15-02-2025 11:19:42

Det letteste er vist at tage 230v fra hvor der står L og N. Sluk gruppen, fjern dækslet, tag ledningerne ud og sæt et par muffer på. Tænd gruppen igen.

Det er den nemmeste måde, og ledningerne skal bruges igen.

fase
Annonce
Jo selvfølgelig, mange tak for hjælpen 
Fedt, den ene af de to ledninger  sidder fast med en skrue der ikke kan rokkes. Er det derfor OK at tage den ledning fra, og lade den anden sidde?
Ja, men sæt en muffe på den.

fase
​Mange tak igen, super at I her er så flinke til at svare på mine ​begynderspørgsmål.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis