Goddag til rette.
Jeg er bange for jeg har dummet mig lidt!
I min iver at opdatere vores soveværelse i vores hus fra 29, har jeg monteret i IKEA-skab op af en kold ydervæg i stue-etagen, der dog er blevet hulmursisoleret med papiruld for 10 år siden af mig.
Væggen består af en gasbeton(inde)-hulmursisolering-røde murstenvæg (ude)
Men men som jeg kan læse mig frem til, er det en ren invitation til skimmel, da temperaturen bag skabet er lige nu mellem 12.5 og 15 grader med en luftfugtighed i rummet på under 50 og ofte under 45 i løbet af dagen, grundet varme og konstant brug af 1-rums genvindingsventilator som lige er at op for netop at undgå højt luftfugtighed. Dette har hjulpet gevaldigt.
Rummet er 12kvm og skabet fylder 3 meter i bredden og 60 cm i dybden. ( se billede)
1 cm luft bag skabet grundet listen ved gulvet.
1 cm luft hele vejen rundt, da IKEA havde lige nøjagtigt dette skab for maximal udnyttelse.
Spørgsmål.
Bør jeg være bekymret??????
Hvis ja:
Hvilke tiltag bør jeg så tage???
Nogen nævner : Wediplader??
Andre foreslår den færdige pakke med varmvægs-plader fra jemogfix. den foretrækker jeg umiddelbart selv.
Andre den traditionelle løsning med Rockuld med skillevæg.
Kom frisk med jeres klogskab og erfaringer. Jeg lapper det i mig som en knægt i slikland :-)
Mvh Dennis