Tætning af tagryg på eternittag

Hej

På mit loft fandt jeg mange fine klumper PU skum ligggende rundt omkring på isoleringen. Kan se at det sandsynligvis har været brugt til at tætne mellem eternitplderne og tagrygningen.

Det vil jeg gerne fikse og kan se at der findes fine skumklodser der kan intalleres udefra.

Mit hus er 1½ plan og med 45° grader taghældning så det er temmeligt højt at komme op og rode på rygningen, så det er ikke det jeg er gladest for at skulle gøre.

Da jeg er gået i gang med at forberede mit loft til at fungere som installationsvej for installationerne jeg vil indføre under renovering af huset har jeg nu gangbro lige under rygningen.

Findes der en god løsning jeg kan installere indefra så jeg kan undgå den lange skydestige fuldt udfoldet ?

På forhånd tak for svar og kommentarer.

Venlig hilsen
Bla
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Swisspearl asfalt imprægnerede Skumbølgeklods er de mest solide, så prøv at køb nogle stykker og lav en test om de er til at montere.
Jeg ville personligt gerne bøvle lidt med det, fremfor at gøre det ude fra...

Vi prøver igen, i morgen --
Det er både godt og skidt at lukke tagryggen med skumklodser.

Skumklodserne lukker for snefygning, men lukker også for ventilation af loftet.
Når ventilationen lukkes medfører det, alt andet lige, mere eller mindre kondens/skimmel på loftet, som over tid kan blive meget alvorligt for husets/loftets sundhed.

Der findes skumklodser for givne Eternit plader, dine Eternitplader vil typisk være B6 eller B7. 
Hvis det er plader a længde ca. 120 cm ( 4 fods) er det højst sandsynlig B6 plader du har.
Hvis det er plader a længde ca. 60 cm (2 fods) er det højst sandsynlig B7 plader.

Skumklodserne kan udmærket monteres indefra, men pas nu på med at dit loft ikke bliver til en Champion fabrik.
Jeg er meget enig med GSH. Hellere 2 - 5 cm fygesne en eller 2 gangehver vinter end forringe udluftning i loft rummet. 
2 cm fygesne er det samme som 2 mm regn, og det tørrer hurtig ud med rette ventilation. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for jeres svar. Tror jeg prøver at købe nogle klodser og se om de kan monteres indefra. Så tænker jeg at efterlade en tagplade uden klodser imellem klodserne så jeg får en kombi mellem sne enkelte steder og ventilation, da i jo sikkert har ret i at det hutigt kan blive for tæt.
Tak for informationen omkring hvordan man hurtigt med nogenlunde sikkerhed kan gennemskue tagpladetypen. Det er alletiders.

Venlig hilsen
Bla
Jeg står med samme overvejelser som Bla_.
Der findes et forholdsvist nyt sne- og fuglestop af net, som kan monteres under rygningen og fås til både B6 og B7 plader.
Er der mon nogen, der har erfaring med eller tanker om dette produkt? 
Det er meget billigere end de ventilerende rygningselementer man også kan få. 
Prisen er 910 kr. for en kasse med 25 x 1 meter. 
Mange hilsner Sanna
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis