Vasken er stoppet, men vandlåsen er tom ?

Her til aften stoppede vores køkken vask til, fra det ene sekund til det andet. Der har ikke været noget optræk til det, overhovedet. Køkkenet er kun et par år gammelt.

Jeg troede det var vandlåsen, så jeg pillede alt ud og rensede det, satte det i igen - stadig stoppet.

Tog det hele ud igen og satte sammen, som det sidder sammen når det er forbundet under vasken inkl bundventil, og vandet løber fint igennem hele systemet fra top til bund. Jeg prøvede også at hælde vand direkte i afløb/kloak, kunne hælde omtrent 2 liter i uden problemer.

Men lige så snart jeg sætter vandlåsen inkl de andre rør til igen, så går der 2 sekunder så er det helt stoppet til.

Hvad kan problemet være? Og hvis det ikke er noget jeg selv kan løse, skal jeg så have fat i:
  • En VVS'er
  • En kloak mand
  • En slamsuger
  • TV-inspektion

Andre afløb i huset virker fint

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet med en stor svupper ?

Andet spørgsmål - du skriver "fra top til bund" - hvad betyder det ?
Har I sådan en si i afløbet som er blevet trykket ned, sådan at den lukker afløbet?
Forstoppelse mellem vask og vandlås, evt. ved tilslutning af opvaskemaskine.
Se om der er hul igennem.
Tag vandlåsen af igen, hold en spand under røret og se om der kan komme vand ud. Ellers må du tage et par billeder og vise her, så er det nemmere at vejlede. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hey - jeg købte en svupper som foreslået, og satte en klud foran overløbs ventilen, og efter 2-3 min svup så var der hul igennem. Iddtil videre ingen problemer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis