Gammelt lampeudtage

Hej hej,

Jeg har købt et 60ér hus og er ved at sætte i stand. Jeg er kommet til lamperne, lampeudtagene er gamle og jeg kan ikke finde ud af hvilke jeg skal bruge for at sætte mine to kabler i og få lamperne til at virke i hhv. Stue og Soveværelse.

Nogen som kan hjælpe mig :)
Pft. Trine
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På den øverste tager du det lille brune stykke ledning væk den har ingenting at gøre der. 
De sorte ledere flyttes alle hen under den største af de 2 skruer i deres klemme. her monteres så den blå leder fra lampen ved den lille skrue 
Den røde ledning monteres under den store skrue i den ledige klemme, og lampens brune leder ved den lille skrue der 
På den nederste samler du igen de sorte under den samme skrue, og lampen monteres med blå under den anden skrue i klemmen. 
Den brune fra lampe monteres under på samme måde ved den brune/røde  
Jeg håber der er et par låg som kan sættes på lampeledning og monteres til slut. Husk at slukke ved sikringer år der arbejdes.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Er du sikker på at det er et  60ér hus ? et af lampestederne er fra 30er eller før .

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
karl smart skrev den 13-02-2025 01:24:32

Er du sikker på at det er et  60ér hus ? et af lampestederne er fra 30er eller før .

De er da alle af plastik. 

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

karl smart skrev den 13-02-2025 01:24:32

Hehe ja jeg er sikker på det er fra 60érne .

ev elmand skrev den 13-02-2025 00:16:50

På den øverste tager du det lille brune stykke ledning væk den har ingenting at gøre der. 
De sorte ledere flyttes alle hen under den største af de 2 skruer i deres klemme. her monteres så den blå leder fra lampen ved den lille skrue 
Den røde ledning monteres under den store skrue i den ledige klemme, og lampens brune leder ved den lille skrue der 
På den nederste samler du igen de sorte under den samme skrue, og lampen monteres med blå under den anden skrue i klemmen. 
Den brune fra lampe monteres under på samme måde ved den brune/røde  
Jeg håber der er et par låg som kan sættes på lampeledning og monteres til slut. Husk at slukke ved sikringer år der arbejdes.

Tusind tusind tak for din tid, jeg må hjem og prøve senere  :)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis