Skære Wavin opføringsrør over?

Jeg er blevet den heldige ejer af et Wavin opføringsrør, Ø1000mm x 2400mm, og jeg kunne godt tænkte mig at skære det over i 3 lige store dele til et haveprojekt. Vil det overhovedet være muligt at skære dette rør over, hvis man ikke ejer (og ikke kender nogen) med en professionel rørsav til store kloakrør? Hvordan ville I gribe det an?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tegn en streg rund om røret, hvor du vol have det savet over. Så saver du langs stregen med en stiksav.

fase
Skal det være en speciel klinge til så tykt et rør? Jeg troede ikke en almindelig stiksav ville være stærk nok
Bare klingen kan save i plast, så er den OK. Du skal bare save langs ad stregen hele vejen rundt.

fase
hvis det er et opføringsrør er det ikke ret tykt
vi bruger normalt bajonetsav med fintandet klinge eller vinkelsliber med diamantklinge
Tak, det lyder til jeg bare skal gå i gang og ikke overtænke projektet!
Annonce
Kender godt det med at overtænke projekter - det kan ofte være angstprovokerende at hoppe ud i det :-)
Jeg har lige skøret nogle rondeller ud i noget 60 mm tykt nylon, det gik rigtig godt, da jeg efter et par forsøg fandt en klinger der virkede perfekt.

Det var en Milwaukke klinge, kan ikke huske nummeret, men kan da kikke hvad den hedder, hvis det har interesse.

Det er min erfaring at det er vigtigt at det er en ny klinge, så den er max skarp, ellers har plasten det med at smelte.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 11-02-2025 21:59:51

Jeg har lige skøret nogle rondeller ud i noget 60 mm tykt nylon, det gik rigtig godt, da jeg efter et par forsøg fandt en klinger der virkede perfekt.

Det var en Milwaukke klinge, kan ikke huske nummeret, men kan da kikke hvad den hedder, hvis det har interesse.

Det er min erfaring at det er vigtigt at det er en ny klinge, så den er max skarp, ellers har plasten det med at smelte.

har ikke det store at sige hvilken klinge til opføringsrør , det vigtiske er at den ikke er for grov

jeg bruger normalt en fintandet jernklinge
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis