Gennemslag af sod

Hej. Er der nogen der ved, om man kan bruge isolerlak fra Borup på en væg der er pudset op med kalkmørtel. Der er et minimalt gennemslag af gammel sod, der hvor der engang har været røgrør fra kakkelovnen og ind i skorstenen. Dvs hullerne (3.stks) er muret op igen for mange herrens år siden, men det er der, hvor der efter at jeg har pudset væggen op kommer nogle brune pletter. Da det er sod i et meget, meget lille omfang, kunne jeg godt tænke mig at slippe for at bruge kolort. Andre gode forslag modtages gerne. Skorstenen er stadigvæk i brug, og der er isokerne.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er meget lidt, skal du ikke være bekymret om hvilket produkt du bruger, blot det er egnet til opgaven. Jeg kender ikke det produkt du nævner, men ville ikke have bekymringer med at bruge det.
Jeg har brugt Jotun knast og spærregrunder i 3 lag, det har effektivt spærret af for sod gennemtræk. Link

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svarene. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis