Hej. Er der nogen der ved, om man kan bruge isolerlak fra Borup på en væg der er pudset op med kalkmørtel. Der er et minimalt gennemslag af gammel sod, der hvor der engang har været røgrør fra kakkelovnen og ind i skorstenen. Dvs hullerne (3.stks) er muret op igen for mange herrens år siden, men det er der, hvor der efter at jeg har pudset væggen op kommer nogle brune pletter. Da det er sod i et meget, meget lille omfang, kunne jeg godt tænke mig at slippe for at bruge kolort. Andre gode forslag modtages gerne. Skorstenen er stadigvæk i brug, og der er isokerne.