Krybekælder

Hej alle sammen☺️
Her til sommer vil jeg gerne fjerne vores krybekælder i vores soveværelse, da der er mange kuldebroer. 
Den er 50 cm dyb og i bunden er der støbt 10 cm grov beton og under det er der 20 cm dræn lag. 
Mit spørgsmål er kan jeg bare lægge radonspærrer oven på betonet og 400mm isolering og 100mm beton med varmeslanger i. 
Eller skal jeg fjerne det nederste lag beton?
Eller kunne jeg borer en del huller i betonet, så vis der skulle være noget fugt kan det dræne den vej?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville smidde 5 cm sand i bunden og så 30-35 cm styrolit og så 10-15 cm beton/Rionet med gulvvarme.

Husk kantisolering.
Så 5 cm sand overpå grov betonet, ingen radon spærrer?☺️ 
Jo, glemte at ovenpå styrolitten ville jeg ligge en 0.2mm PE film - det hjælper også betonen til ikke at løbe ned i mellemrummene i styrolitten.

I øvrigt så vil de fleste huse som har krybekælder være så utætte (gamle) at du vil have et natuligt lavt indhold af radon i luften indenfor - selv uden radonspærrer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis