Flytte køkken - Trække vand og afløb

Hej LDSer

Vores køkken skal flyttes ind på den anden side af væggen. Det betyder så at vand, og kloak kommer cirka 3 meter væk fra den nye køkkeninstallation.
Det gamle køkken får ny anvendelse som ikke kræver vand og kloak (gang og viktualierum).

Kan jeg blot skære/banke gulvet op, og gøre klar til et nyt kloakrør som gerne skulle ramme den oprindelige kloak? Det samme for vandet. 

Og hvordan skal min lille "udgravning" afleveres til VVSeren så han kan afslutte, og evt. støbe nyt gulv. 

Og hvad kan sådan et "lille" indgreb tænkes at koste?

​/B

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad gulv har du ? - gulvvarme, parket, isolering... 

Kan du på en måde undgå skjulte samplinger mht. VVS ?

Økonomisk ligger du nok mellem 50.000-500.000 afhængig af omfang.
Hejsa
Det et en 70er villa. Så der ikke meget under gulvet. Ingen gulvvarme, men regulær gulv. Der burde være fald nok over de cirka 3 meter. Der er ingen forhindringer ud over en ikke bærende væg. 

Tænker ikke der skal laves samlinger.

I fald jeg selv banker gulv op, så er der vel virkelig ikke meget i forhold til kloak.?
Kloaken er det nemmeste. Det kan blive mere omstændigt med vandinstallationen.
Dit hus er sandsynligvis lavet med alm galvaniserede stålrør og gevindfittings med skjulte og indstøbte samlinger. Det er ikke længere lovligt, og må så vidt jeg ved kun udskiftes 1:1.

Dvs. tal med din vvs’er om hvad der kan lade sig gøre inden du river det hele ned.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis