Hej,
Jeg har fjernet et gammelt, muret hønsehus, som stod op ad en bygning. Jeg har beholdt det udmærkede fundament, da jeg nu agter at lave et brændeskur på dette. Jeg har desuden behold den ene mur, så der skal bygges en side og en front.
Byggeplanen er klar, men der er én ting, jeg ikke helt kan blive enig med mig selv om, er bedst, da begge typer findes. Bundrem:
1. Montere bundrem af trykimprægneret træ (fx 95x45) direkte på fundament med en strimmel murpap imellem.
2. Bore og sætte sko i ankermasse i fundamentet og lægge bundrem deri.
1 er jo nemmest og hurtigst, men 2 er jo nok bedre i forhold til fugt. 2 har jeg også benyttet til en overdækning, jeg har lavet, hvor der var et gammelt staldgulv af beton. Her er det så bare stolper i sko og ikke en rem.
Jeg har vedhæftet et billede af fundamentet.
Hvad ville I kloge, erfarne folk gøre?
Og ja, træet er naturligvis håndkløvet, så man kan få varmen to gange:)