Vi har et køkken, som vi egentlig er ret glade for og vi kunne derfor godt tænke os at give køkkenet endnu en omgang maling. Skuffefronter og låger har før været monteret med folie, men det krøllede sammen efter ca. 10 år, hvor der var varmepåvirkning. Vi hev alt folien af og sleb MDF fronterne og gav det herefter 2 lag maling glans 10 - almindelig akrylmaling, så vidt jeg husker. Det blev flot, men overfladen blev også lidt numbret og malingen er flere steder skallet af, der hvor man f.eks. tager fat i grebene.
Vi kommer nok til at slibe det ned igen, men hvilken mailng skal man bruge, så det holder? Jeg tænker, at glans 10 har været alt for lavt og at vi nok skal op i minimum en glas 40 eller derover. Og kan man få en specialmaling, hvor der er et indhold i, der gør af malingen er speciel modstandsdygtig?
Jeg havde også overvejet af sprøjtemale fronterne, men jeg har hørt, at man kan få et lige så godt resultat, hvis blot man bruger en rigtig god pensel?
Og til orientering kan det ikke lade sig gøre at få nye fronter til køkkenet fra f.eks. Ikea, da mange af fronterne har nogle ret specielle mål desværre.
Gode råd er velkomne