Gasfyr med gulvvarme Heuserse 5 4320 08-02-2025 10:36 En af disse "dutter" er hoppet helt af. Så er det derfor jeg ikke kan styre gulvvarme på badeværelset Hvordan får jeg sat den på igen ? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30536 7480 08-02-2025 11:15 Ja hvis den sidder løs, så bliver der åbnet for fuld skrald. Tag den af og sikre dig at ringen ( den med takker som ses under de andre) er skruet helt på. Så skal ventilen bare have et kærligt men bestemt tryk for at sidde som de andre. . Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Heuserse Trådstarter 5 4320 08-02-2025 17:43 Tak for hurtigt svar. Desværre har hverken jeg eller min handy ven kræfter nok eller teknikken til at få sat den på.
ev elmand 30536 7480 09-02-2025 00:11 Du skruer rumtermostat helt op, så toppen løfter sig på telestaten. Så trekker den justerings pinden længere op og den er lettere at sætte på. Det skal presses og vrikkes lidt fra side til side samtidig Men du kan starte med at skrue ned for den fælles termostat som sidder ved fordeler røret. Så sænker du temperauren i hele anlægget. Det kan blive mere behagelig gulvvarme, da det så vil stå åbent længere tid ad gangen, og derved ikke periodevis kolde gulve. Samtidig reducerer det temperaturen i badeværelse. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)