Dantherm RCV 320

Hej 

Min datter vil have ventilation i hendes rækkehus. Huset er på 106 m2.

Hun har fået tilbud på et Dantherm RCV 320, spirorør, lyddæmpere imellem hver rum . Rør ophænges i spær for at skabe plads til evt. senere efterisolering af loft. 

Er der nogen som har erfaring med dette anlæg eller Dantherm generelt?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke kommentere på fabrikat, for det kender jeg ikke. 
Placering af rør mener jeg der skal så langt ned i isolerings laget som muligt, og så efterisoleres oven på rørene. De skal dog stadig isoleres selvstændig. 
Men længst nede i isolering er temperaturen højere end oppe i mellem spærene, og derfor mindre varmetab. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 08-02-2025 14:03:47

Jeg kan ikke kommentere på fabrikat, for det kender jeg ikke. 
Placering af rør mener jeg der skal så langt ned i isolerings laget som muligt, og så efterisoleres oven på rørene. De skal dog stadig isoleres selvstændig. 
Men længst nede i isolering er temperaturen højere end oppe i mellem spærene, og derfor mindre varmetab. 

Hej elmand,

Rørene bliver isolering hele vejen rund om dem af et firma, som ikke laver andet. Så der er ikke nogen del af røret der er "blottet".

Det er vel OK, og "forberedelse" til efterisolering med ekstra 100 mm batts er tanken. Eller giver det ikke mening?
Naturligvis giver det mening, men med både rørisolering og ekstra "dyne" over sig mener jeg det er lidt bedre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis