Hej LDS,
Vi er ved at planlægge en større renovering af vores hus, og eftersom de fleste konstruktioner i huset kommer til at blive påvirket overvejer vi også om vi skal lave efterisolering af vores ydermure. Vores nuværende konstruktion er en tung ydermur med to mursten og hulmursisolering ~135mm imellem. Vi vil gerne beholde vores røde mursten og spil i facaden, derfor overvejelse om indvendig isolering.
Mit spørgsmål er så.
1. Antaget at vi laver det selv, kan det så betale sig at efterisolere det?
2. Hvordan skal det bygges op? Jeg har fundet mange korte guides på google søgninger med forskellige konstruktioner, men hvordan med dampspærre, og hvor meget ekstra isolering burde der blive tilføjet?