Smalt stykke laminatgulv

Jeg er i tvivl om hvordan jeg nemmest får lægning af laminatgulv til at gå op.

Hvis gulvet skal ligge med retning af tagryg, er rummet 2715mm i bredden. Skal jeg holde 10mm afstand, er rummet 2695. Mit laminatgulv er 244mm, hvilket gør at sidste brædt bliver knap 11mm, hvis min matematik passer

Det komme jo til at se åndssvagt ud med 11mm.
Er løsningen hele brædder og 21mm fodpanel?

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej. Du skal i stedet fordele det sidste bræt plus 11 mm, så der bliver lige brede stykker i begge sider.
Med dine mål burde det være at starte med en bredde på 127,5 mm. Så vil du også slutte med 127,5 mm i den anden side.
Samme princip som ved fliser, lofter mm.

Kurt B. Andersen
Selvfølgelig - tak for sparket over skinnebenet!

Jeg havde stirret mig helt blind på at det var så tæt på at gå op, at jeg fuldstændig overså at dele forskellen.

 

Hvis væggen ikke er helt lige: 
Du kan lægge de første 3 rækker sammen, og så skubbe dem imod væggen. Så tager du en klods på de ca. 127 mm og trækker dem langs væggen med en blyant ved kanten ude på gulvet. Så får du "buler" osv. i væggen mærket op. 
Rækkerne skilles ad og der saves. 
Du kan godt lægge gulvet uden afstand til væggen i første omgang. ofte er det 8 mm ( hos dig 10 mm) afstand til sidst, så jeg ville lave 16 mm ( hos dig 20 mm) afstand hvor jeg slutter. Så skubbes hele gulvet over, med et koben ude fra "startvæggen" 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis