Vådrumsmembran - Er alm LIP nok?

Jeg skal fjerne klinker på badeværelset og pudser op med alm Blå LIP

Der står det er vandtæt - Men kan det gøre det ud for en vådrumsmembran som feks LIP 30 ?



10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du med blå lip mener fliseklæberen så nej.

Selvbygger med stort S. 
Nej der skal en vådrumsmenbran, samt forstærkninger i kanterne,samt ved evt rør..( i vådrums zonen)

Jeg er igang med et lignede projekt, jeg har valgt at ​spartle de gamle fliser, og ligge nye fliser ​på gulvet oven på de gamle, dog har jeg fjernet de gamle gulvfliser i bruseområdet, da jeg gerne vil have det lidt lavere.
Jeg pudsede de gamle fliser af med en betonsliber, for at fjerne evt ujævnheder, og få en god overflade at hæfte på.
Jeg trak det over med fliselim og pudsede det let med betonsliberen, og så ellers nogle gange vådrumsspartel, ​mangler lige at spartle sidste gang.




Vi prøver igen, i morgen --
Gode billeder og forklaringer!
Jeg ​river fliserne ned!

Jeg havde faktisk glemt det med kantbånd - Hvor får man det billigst?

King Kong skrev den 05-02-2025 16:33:06

Gode billeder og forklaringer!
Jeg river fliserne ned!

Jeg havde faktisk glemt det med kantbånd - Hvor får man det billigst?

Jeg købte 10 meter Alfix kantbånd i jem og fix,men skal jo ikke bruge ret meget kun i bunden af bruseområdet, i resten sidder den jo bag de gamle fliser..



Vi prøver igen, i morgen --
Perfekt - Tak!

Jeg har lige revet klinkerne ned og det var pænt let!
Der var luft bag dem og de sad på et tyndt pudslag.

Bunden af væggen (vi er i kælderen) er relativt fugtig og jeg mistænker at det kommer udefra.
Det suger ned i fundamentet og derfra ud i en gipsvæg der nu er pillet ned.

Der er dræn men jeg tror ikke det helt fungerer.

Hvad pokker gør jeg her?
​(Udover at fikse drænet selvf)

Jeg mere jeg lukker det inde, jo mere trækker det jo bare nedad.

 
Annonce
King Kong skrev den 05-02-2025 16:33:06

Gode billeder og forklaringer!
Jeg river fliserne ned!

Jeg havde faktisk glemt det med kantbånd - Hvor får man det billigst?

Vær opmærksom på at teste relevante materialer (fliseklæb, fuger, puds mm for asbest inden du går i gang med nedrivningen såfremt byggeret er opført før 1990. Det er lovpligtigt og er en billig sikring mod at sunshedsskadelige stoffer håndteres hensigtsmæssigt. Findes der asbest skal saneringen selvfølgelig håndteres af en autoriseret.


Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
buller27 skrev den 05-02-2025 21:54:13

King Kong skrev den 05-02-2025 16:33:06

Gode billeder og forklaringer!
Jeg river fliserne ned!

Jeg havde faktisk glemt det med kantbånd - Hvor får man det billigst?

Vær opmærksom på at teste relevante materialer (fliseklæb, fuger, puds mm for asbest inden du går i gang med nedrivningen såfremt byggeret er opført før 1990. Det er lovpligtigt og er en billig sikring mod at sunshedsskadelige stoffer håndteres hensigtsmæssigt. Findes der asbest skal saneringen selvfølgelig håndteres af en autoriseret.

 Mit er nybyg  fra 1997 så ingen problemer der..


Vi prøver igen, i morgen --
Nu, hvor klinkerne er nede, kan jeg se, at der er noget udefrakommende fugt i konstruktionen.
Der er dræn udenfor, men mistænker det ikke virker helt - Det får jeg løst.

Kan jeg i mellemtiden pudse væggen op med blå Lip for at få en mere ensartet overflade?
Jeg tænker - er der andre produkter man skal have på inden, når man ved der er fugt?
King Kong skrev den 06-02-2025 10:52:30

Nu, hvor klinkerne er nede, kan jeg se, at der er noget udefrakommende fugt i konstruktionen.
Der er dræn udenfor, men mistænker det ikke virker helt - Det får jeg løst.

Kan jeg i mellemtiden pudse væggen op med blå Lip for at få en mere ensartet overflade?
Jeg tænker - er der andre produkter man skal have på inden, når man ved der er fugt?

Det ved jeg ikke hvad der er bedst ,men du kan prøve at ringe til LIP de har en rigtig god kundeservice.


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg ville ikke pudse med fliseklæb. Det bliver jo vildt hårdt og dermed besværligt at slibe på. Ville helt sikkert pudse alm., så vådrumsmembran og så den blå LIP.



Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også