Afløb før højvandslukke kælder? Smart eller?

Hej
Kloakmester har lavet ny kloakering også i kælder hvor han har installeret en højvandslukke. Da vi får genveks i kælderen og den har brug for afløb tænkte jeg om det er en go eller dårlig ide at lave en forgrening før gulvafløbet/ højvandslukke hvorfra der kører lodret op en 50cm før den kører over i korrekt hældning til en vandlås ved genvex

Jeg mener er det fjollet at gøre dette - noget smartere.

Der er ikke sideindløb på den model vi har her. 

Vi er ved at flytte gulvafløbet en 20cm længere ind i rummet - derfor er der muligheden.

Alternativet er blot at dryppe ned i afløbet fra genvex….
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
så sæt en anden afløbsskål med sideindløb
eller langt bedre . få monteret en rigtig højvandslukke i brønden
bredker skrev den 04-02-2025 18:15:13

så sæt en anden afløbsskål med sideindløb
eller langt bedre . få monteret en rigtig højvandslukke i brønden

 hvad mener du med et rigtigt?
Denne model er så vidt jeg er informeret netop det -  ACO Junior gulvafløb med højtvandslukke ...Kloakmesteren installerede den sidste år - nu skal den blot flyttes 20 cm ind i rummet 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis