DBA konto

Jeg har lige været ved at sælge noget på DBA for 30 kr og har fået besked om at DBA skal opdateres/opgraderes.
Nu kræver de mit konto nummer i banken og indsigt i min saldo og CPR nummer skal indtastes. 
Så køberens betaling bliver overført direkte på min konto.
Skal man virkelig gøre det?  
Jeg synes det er lige i overkanten at dele de oplysninger med andre end banken.  

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som en falsk mail du har fået, prøv at ring til DBA..
Tænker det er nogle svindlere, der vil have fingrene i dine konti/penge..

Vi prøver igen, i morgen --
Ja, det tænker jeg også, men efter jeg sagt ja til opdatering af DBA, vil den have at jeg validerer min konto igen og alt det andet nyt, med banken og nemmere bestilling og fragt.

Nej, det er helt legitimt. DBA har indført en ny måde at handle på, hvor penge overføres direkte til bankkonto. Forskellen i forhold til handel uden om det nye system er, at pengene først frigives til sælger når varen er modtaget af køber.
Første gang man laver sådan en handel, skal man derfor angive oplysninger om bankkonto.

Jeg har ikke selv været gennem processen, men tænker at de for at gøre det let har gjort det muligt at vælge bank på en liste, og så med mitid logge ind og hente en liste over personens konti i pågældende bank. For at kunne gøre dette, har de brug for den midlertidige 24-timers adgang til konto-listen som vist på screenshot. ​Der er andre virksomheder som benytter lignende, men ​man kan normalt angive kontooplysninger manuelt, så de ikke automatisk skal hente ​kontonummeret fra banken.
Det er vel for at sikre køber mod svindel, hvor køber intet modtager.

Søren O
Hvordan sikre man sig så imod at køber påstår vi ikke og have modtaget varen (selvom køber har modtaget den)
Man sikre sig at køber har modtaget varen, ved at sende varen som pakke, med kvittering for modtaget.
F.eks. med PostNord sporbar pakke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis