Bil dytter når dørene åbnes…

Mon I kan hjælpe? 🙋‍♀️😊

Jeg har en Dacia Sandero.🚗
Når den er startet, så dytter/hyler bilen 3 gange, hvis en af dørene åbnes. 🤔🙄

Det kan være hvis jeg sætter en passager af eller nogen står på, det kan være hvis jeg har startet bilen op 5 min før om morgenen inden jeg skal afsted. Når jeg så vil sætte mig ind i den - så dytter/hyler den 3 gange…

Pænt irriterende hver gang en dør åbnes og motoren er igang… Det er ret højt og tiltrækker pænt meget opmærksomhed- det er altså ikke kun en “lille alarm” inde i bilen… 😂

Kan nogen hjælpe? 🙏😊
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en alarm for åben dør, når motoren er i gang, du formodes at køre.

fase
Har du ikke en instruktionsbog? Den slags kan normal slås fra (i modsætning til døralarmen inde i bilen).

At den dytter, når du åbner døren til førersiden, når motoren går, kan næppe slås fra. At den dytter når passagerdøren åbnes lyder underligt. Måske har de sparet på elektronikken, så begge døre giver samme signal.
Ring til en forhandler, de kan svare på det øjeblikkeligt.
GodeVen skrev den 04-02-2025 14:17:55

At den dytter, når du åbner døren til førersiden, når motoren går, kan næppe slås fra.

Det har jeg sgu aldrig hørt før. Men OK, med alt det dyt-dyt, bip-bip, bling-bling der åbenbart er nødvendigt i en bil nu om dage kan det godt være sandt.

Jeg glæder mig hver gang jeg tager en tur i min '97 MX-5. Der intet der bipper eller blinker. :)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis