Jeg bor til leje i et rækkehus og er ikke super meget fan af det der hvide savsmuldstapet der er i hele hytten.
Derfor har jeg besluttet at sætte mit eget præg på væggene, men der er nogle udfordringer:
1: det bliver ikke muligt at pille nuværende tapet ned, har spurgt og det var et prompte nej.
2: jeg tør ikke smide nyt tapet udover det gamle tapet, da det jo så bliver revet i stykker hvis jeg mod forventning en dag flytter.
Derfor håber jeg min ide her den kan bruges:
Jeg tænkte at dække én væg til en start (så jeg kan se om jeg kan lide resultatet) med en plade, da jeg jo "kun" skal skrue den i væggen, og så beklæde den med whatever i fancy af tapet. Og jeg kan sætte nogle fine paneler på også.
Men!
HVILKEN type plade kan jeg bruge?
Og skal jeg lave mellemrum mellem plade og væg mht fugt risiko?
Skal jeg isolere? Hvis ja, how?
Væggen er beton i et værelse uden radiator, men med med yderst velfungerende gulvvarme og adskiller min nabos entre gang og det her værelse.
Jeg tænker ikke at dække en hel væg med fx mdf plade af hensyn til brand regler.
Er der et sikkert alternativ som en newbie som mig kan ordne selv?
Alle ideer/råd er velkomne!
/NicNoc