Hej alle sammen, jeg håber I kan hjælpe en nybegynder inden for behandling af træ.
Jeg har netop købt dette flotte bord i massiv eg. Tidligere ejer har slebet det og givet det hvidpigmenteret olie. Jeg drømmer om at give det en mere naturlig farve "naturolie" - så det kommer tættere på at ligne den stol som i også ser på billedet.
Spørgsmålet er, hvad processen er for dette? kan bordet blot vaskes/ skrubbes med sæbe og så give den nye olie? eller vil det kræve at jeg sliber bordet ned før jeg giver en anden type olie?
Jeg håber I kan hjælp :D