Ændre olietype på egetræsbord?

Hej alle sammen, jeg håber I kan hjælpe en nybegynder inden for behandling af træ.

Jeg har netop købt dette flotte bord i massiv eg. Tidligere ejer har slebet det og givet det hvidpigmenteret olie. Jeg drømmer om at give det en mere naturlig farve "naturolie" - så det kommer tættere på at ligne den stol som i også ser på billedet. 

Spørgsmålet er, hvad processen er for dette? kan bordet blot vaskes/ skrubbes med sæbe og så give den nye olie? eller vil det kræve at jeg sliber bordet ned før jeg giver en anden type olie?

Jeg håber I kan hjælp :D
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er nødt til at slibe det ned til rent træ.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis