I forbindelse med jeg skulle male rustiklofter spurgte jeg en 3-4 steder om spærregrunder egnet til at sprøjte på, alle mente det var en dårlig ide, og at de ville ødelægge sprøjten, kun de professionelle sprøjte skulle være velegnede.
Har en Wagner pro 250, spurgte også wagner, som også mente det ville være en dårlig ide, da spærregrunder ville være yderst vanskelig at få ud af sprøjten ved rengøring.
Men prøvede det i en anden Wagner sprøjte som jeg på ingen måde er ør over, det kunne den godt, men sprøjten var ikke egnet til at sprøjte op ad (har senere købt et flexrør så dysen kan vende opad) Jeg brugte PP Stop Primer, men egentlig ikke en særlig god primer.. have en tendens til at tørre for hurtigt og der blev en lidt ru overflade, da det så ikke flød ordentlig sammen. (jeg fortyndede den men kan ikke huske hvor meget, men ca 20-25%)
Skiftede så til at bruge JOTUN Knast- og spærregrunder, som jeg påførte med rulle og sluttede med at trække en pensel i hele brættes længde, det blev supergod og flød utrolig godt sammen, og så faktisk utrolig meget bedre ud end den fra PP som jeg sprøjtede på.
Jeg sprøjtede så selve malingen på med pro 250 det gik utrolig godt..
Skulle jeg vælge sprøjtepistol i dag ville jeg vælge en Graco de findes til både akku og 230 volt. de kan vendes i alle mulige positioner og stadig sprøjte perfekt, selv om beholderen er indbygget i sprøjten.
LINKDet var sådan en type wagner sprøjte jeg brugte til PP grunderen.