Hej LDS :)
Er der nogle af jer, der har hørt noget om, at det lovpligtige årlige service krav på luft til vand varmepumper (under 5 kg. kølemiddel) udfaset fra d. 01/03.25.
Jeg har fået en mail fra min udbyder, hvor de meddeler mig dette. I denne forbindelse, sætter de så lige min årlige pris op fra 2000 kr. til 2300, men nu så kun med service på min varmepumpe hvert andet år. Jeg synes det virker meget underligt, da jeg hidtil har fået service hvert år og så endda lidt billigere. Service aftalen er ellers ikke ændret, da jeg stadigvæk har fri tilkald etc. Dette har dog fået mig til at tænke på, om det så overhovedet er nødvendigt at få service på den mere. Jeg synes oftest jeg har hørt, at dette er overflødigt og at producenterne blot score en masse penge på dette. Jeg har haft min varmepumpe i ca. 3 år og det er nu heller ikke meget de laver når de kommer og kigger på den. Omvendt så synes jeg da det er rart at have frie tilkald på den, hvis der nu skulle opstå noget.
Jeg overvejer følgende muligheder:
Service hvert 3. eller 5. år, hvor jeg så bare betaler per gang, så er der dog ikke nogen decideret serviceaftale på den og derfor ikke nogle frie tilkald m.v.
Ellers overvejer jeg at opgradere servicepakken, hvilket de naturligvis også har tilbudt. Det gør at jeg kan fortsætte med et årligt serviceeftersyn, som nu, men blot til prisen 2500 kr. årligt.
Håber I, ligesom mig, er nysgerrige på lovændringen og måske har nogle tips og forslag til, hvad jeg skal gå med. På forhånd tak :)