Spartle gulv

Hej, vi har et betongulv i kælderen som er meget grov, så det skal vi have jævnet/glattet, og spørger derfor:
Findes der en spartelmasse, som kan anvendes på samme måde som sandspartel til vægge, altså med bred spartel og derefter slibes og males, men altså noget stærkere end vægspartelmasse? Forslag? 
ps, vi har spartlet og slebet masser af vægge til fuld tilfredshed, så håndelaget er ok..

Venlig hilsen
Knud
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Almindelig gulvspartel f.eks. Alfix planemix50 er lavet til det. Dog skal det lægges så der skal slibes absolut mindst muligt, da det er meget hårdere end vægspartel er det ikke noget man bare lige sliber.

Alternativt er det flydespartel. Evner man at lægge det ud rigtigt skal der slet ikke efterbehandles inden maling.

Selvbygger med stort S. 
Hej Superdiy, tak for dit svar. Du skriver Alfix planemix 50, men er 50 ikke betegnelsen for hvor tykt lag det er beregnet til? Jeg har jo ikke brug for mere end max 2mm, så er Planemix 10 ikke et bedre valg?
Du skriver at det er hårdt og svært at slibe i, men måske kunne man slibe allerede efter få timers hærdning, altså inden det bliver rigtig hårdt? Hvad tror du?

Venlig hilsen
Knud
knudr skrev den 03-02-2025 10:55:46

Hej Superdiy, tak for dit svar. Du skriver Alfix planemix 50, men er 50 ikke betegnelsen for hvor tykt lag det er beregnet til? Jeg har jo ikke brug for mere end max 2mm, så er Planemix 10 ikke et bedre valg?
Du skriver at det er hårdt og svært at slibe i, men måske kunne man slibe allerede efter få timers hærdning, altså inden det bliver rigtig hårdt? Hvad tror du?

Ja det lyder som et bedre valg..

Det er også vigtigt med forbehandlingen, brug af evt. primer mv.

Men prøv at ring og få en snak med Alfix de er super flinke og hjælpsomme og giver en god vejledning.

(har lige haft fat på den i forbindelse med jeg er i gang med at renovere mit badeværelse.)

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også