lampe udtag 3 ledninger 2 viser strøm?

Skal tapetsere et rum så har afmonteret en lamp fra udtaget i væggen, jeg brugte en skruetrækker der lyser hvis der er strøm på en ledning og det fik mig til at undre mig lidt over hvad der foregår med mine ledninger....

Farverne virker lidt ude i skoven for mig, da en Gul sidder i M1, og de 2 sorte sidder sammen i 0, går ud fra Gul er phase den viser mest lys med skruetrækkeren...så går ud fra de 2 sorte må være jord og neutral..

Men en af de sorte giver også lys når skruetrækkeren røre den? er det normalt at en neutral også lyser op? 
De lyser også op selvom man slukker på kontakten, har ikke tjeket om de lyser hvis man slukker via hovedafbryderen, hvilket jeg håber de gør inden jeg skal røre ledningerne lol
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Sådan en “polsøger” er nærmest intet værd. Den reagerer også på lave spændinger. Dine 2 sorte er nulledere, og skal forblive sammenkoblede. Skiller du dem ad, er der sikkert noget i din installation der ikke virker. Den gule er en tændledning der kommer fra en afbryder.

Søren O
Det er helt sikkert, at den gule er tændledning og den med spænding på. Når du skiller samlingen med de to sorte ad, kan du nemt få en af dem til lyse ved at røre med polsøgeren. Den er kun nul, når begge sorte er forbundne.

fase
Når du skiller de 2 sorte ad så er det kun den ene der er nul , den anden er bare en ledning som enten har  forbindelse til fasen via en brugsgenstand , eller ligger sammen med en fase som  inducerer noget spænding som polsøgeren slår ud på .

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Ok cool så blev jeg lidt klogere takker :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis